Ridderkerk

Quooker

Quooker

Aanleg brandmeld- en beveiligigingsinstallaties bij uitbreiding hoofdkantoor

Veiligheid voor alle medewerkers en bezoekers

De brandmeld-/ontruimingsalarminstallatie wordt op basis van volledige bewaking geïnstalleerd. De componenten van de brandmeld-/ontruimingsalarminstallatie van fase 2 worden gekoppeld aan de brandmeld-/ontruimingsalarmcentrale. Hiermee zal er in de entreehal bij de hoofdingang een nevenpaneel worden geplaatst in verband met de informatievoorziening voor de externe en/of interne organisatie. Tevens zal de installatie worden voorzien van de nodige handbrandmelders welke geplaatst zullen worden nabij alle uitgangen en/of verkeersruimtes van het gebouw in verband met het ontbreken van de slanghaspels en/of brandblussers op de projectietekening.

Betrouwbare branddetectie

Alle ruimtes zullen voorzien worden van brandmelders met uitzondering van de toiletgroep. De fabriekshal zullen wij voorzien van brandmelders met ASA technologie. Een met ASA technologie uitgeruste melder splitst de ontvangen signalen op in afzonderlijke waarden, die in real-time met behulp van complexe algoritmen worden vergeleken met voor gedefinieerde waarden.

Deze zogeheten parameter-sets laten zich exact aan de verwachte omgevingsvoorwaarden aanpassen, doordat er rekening wordt gehouden met specifieke lokale risico’s en mogelijke storende factoren zoals, douchestoom, stof -of lasrook. Een aantal brandmelders in de fabriekshal en in het kantoorgedeelte worden voorzien van een sokkelslowwhoop.

Gecertificeerd

Wij werken altijd volgens de laatst geldende normen, brandveiligheidsvoorschriften en regelingen zodat onze opdrachtgever verzekerd is van optimale veiligheid. Verkerk is gecertificeerd op meerdere onderdelen. Zo zijn wij erkend voor het schrijven van een Programma van Eisen en het projecteren, installeren, inbedrijfstellen, onderhouden en certificeren van een brandmeld- en/of ontruimingsalarminstallatie.

Wilt u meer weten over deze of andere oplossingen? U kunt contact opnemen met Willem-Jan Idsinga Willem-Jan.IDSINGA@verkerk.com of neem een kijkje op onze website.

Over Quooker

Quooker is een familiebedrijf, gebouwd op enthousiasme en ondernemerschap. De trots op Henri Peteri, vader van Quooker-directeuren Walter en Niels Peteri en uitvinder van de kokendwaterkraan, is er nog altijd voelbaar.

De Quooker was de allereerste kokendwaterkraan ter wereld. Uitvindingen als het hoogvacuümgeisoleerde reservoir, de alles-in-één kranen Quooker Fusion en Flex én de serie zwarte kokendwaterkranen zorgden voor een revolutie in de keuken. Het innoveren ‘rondom de spoelbak’ gaat nog elke dag door. Quooker is hard op weg de wereld te veroveren. De kokendwaterkraan heeft zich, sinds de uitvinding in 1970 door Henri Peteri, ontwikkeld als een onmisbare tool in keukens over heel de wereld. Link naar de website