Energiemonitoring

Vanaf 2023 is de nieuwe Energiewet van kracht. Deze wet verplicht bedrijven met een bedrijfsruimte groter dan 100m² om minimaal energielabel C te hebben. Het dwingt het bedrijfsleven om een kritische blik te werpen op het huidige energiesysteem en sorteert voor om structurele verbeteringen op het gebied van energiemanagement door te voeren. ABB en totaalinstallateur Verkerk helpen bedrijven bij de energietransitie door energiemanagement toegankelijker te maken. Met een energiemonitoringsplatform creëren ze real-time inzicht in het energieverbruik. Een oplossing die energiemanagement vergemakkelijkt en energielabel C dichterbij brengt.

Voordat Verkerk het energiemonitoringsplatform voor klanten op maat maakt, hebben we het CMS-700-systeem eerst in ons eigen pand geïmplementeerd. “We vinden het belangrijk om eerst zelf te ervaren hoe het systeem werkt. Daardoor hebben we zelf ondervonden dat de mogelijkheid om het systeem te koppelen aan bestaande bekabeling een groot voordeel is. Op die manier hoeven onze klanten zelf hun bestaande systemen niet om te gooien. Deze positieve bevinding nemen we mee in ons advies naar klanten toe.”

Ontdek meer duurzame energie

Laadpalen