Amsterdam

Gaudi

In Amsterdam Zuidoost, vlakbij de Johan Cruijff Arena, is kantoorgebouw Gaudi tot een boetiekkantoor getransformeerd. Het circa 8.600 m² grote gebouw met 8 verdiepingen is in 2022 omgebouwd tot een duurzaam kantoorcomplex waarmee Merin werkplekken kan aanbieden waar mensen gelukkig, gezond en succesvol kunnen zijn. De kantoorruimte is gecombineerd met een sociale basis, een restaurant, vergaderruimtes en fitness. Daarnaast is een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer en parkeergelegenheid essentieel. Vega Projects is verantwoordelijk voor de transformatie van Gaudi, waarbij Verkerk verantwoordelijk is voor de meet- en regeltechniek in opdracht van Bosman Bedrijven.

Verkerk is – in opdracht van Vega Projects en Bosman Bedrijven – betrokken bij de renovatie van kantoorgebouw Gaudi in Amsterdam. Er zijn bouwkundige aanpassingen gedaan aan het gebouw en in het kader daarvan zijn ook alle gebouwgebonden installaties aangepast. Bosman heeft binnen dit project de W-installatie (warmtepompen en distributienet) en de E-installatie aangepast.

Verkerk is verantwoordelijk voor het aanpassen van de regeltechnische installatie.

De bestaande regelkasten en floormanagers zijn door ons omgebouwd, de naregelingen en de Priva hardware zijn door ons geleverd en ook de software is door Verkerk geëngineerd. Onze afdelingen VBI en VBT zijn hierbij betrokken. De Vreede Techniek monteert de veldapparatuur en de naregelingen voor ons en zij voorzien de nieuw aangebrachte componenten van regeltechnische bekabeling.

Toekomstbestendig en duurzaam kantoor

De naregelingen zijn door Verkerk in de paneelbouw geassembleerd en de regelkastschema’s zijn bij VBT getekend. De ombouw daarvan is op locatie uitgevoerd door onze paneelbouw. Verkerk Building Technologies heeft ook de volledige software geschreven. Gaudi is dankzij deze renovatie weer toekomstbestendig én heeft ook een duurzamer karakter dankzij de toepassing van twee warmtepompen voor de warmte-koude-opwekker.

Jan Flikweert, projectleider van Gaudi over de samenwerking met Bosman Bedrijven:

“Wat deze samenwerking zo uniek maakt, is dat we elkaar goed weten te vinden tijdens het project. Zowel Bosman Bedrijven als Verkerk zijn beide merken van VINCI Energies Nederland. In dit project is de planning de uitdaging. De planning was heel strak. We hebben alles in korte tijd gerealiseerd, ondanks de leveringsproblemen van de onderdelen in de meet- en regeltechniek. Dit blijft in deze tijd een uitdaging; ook bij andere projecten.

De samenwerking met Bosman Bedrijven gaat fantastisch.

Ali Agul van Bosman Bedrijven en Jan Flikweert hebben regelmatig contact over de planning en de voortgang, zowel fysiek als telefonisch. Beiden zijn zeer te spreken over de samenwerking.

Gaudi is een mooi en uitdagend project door de korte doorlooptijd. Hierdoor moeten we op tijd bestellen om het project binnen de planning te realiseren. Ook de locatie, vlakbij de Arena, is bijzonder te noemen. Voor de hijswerkzaamheden moeten ook wegen worden afgezet. Daarnaast moet ook gezorgd worden voor het direct weer afvoeren van de bestaande materialen die vervangen moeten worden.

Meer informatie over dit project of uw eigen vastgoed? Neem gerust contact op met Edwin Kortman. Hij vertelt u graag meer over de mogelijkheden.