Dordrecht

Het Spectrum

Het Spectrum Dordrecht

Upgraden zorgsysteem, aanleg bekabeling, levering elektronisch sluitsysteem en onderhoud van de installaties. Sinds januari 2020 is de nieuwe Wet Zorg & Dwang van toepassing. Deze stuurt op meer beslissingsrecht voor de cliënt, eigen regie en een verruiming van vrijheid. Leefcirkels passen op een natuurlijke manier binnen deze wetgeving en zorgen voor een veilige, maar gecontroleerde bewegingsvrijheid.

De verschillende Business Units van Verkerk werken samen aan een optimaal woonklimaat voor de bewoners van Het Spectrum. Dit doen we o.a. in het zorgcentrum Vreedonk.

Voor deze opdrachtgever verzorgen we de upgrading van het verpleegoproepsysteem, de aanleg van de bekabeling, de levering van het elektronisch sluitsysteem en het onderhoud van de installaties. Vreedonk is ooit gebouwd als verzorgingshuis, maar is tegenwoordig een verpleeghuis voor ouderen met dementie. Verkerk Service Systemen zorgt voor de zogenaamde ‘leefcirkels’.

HET ELEKTRONISCH SLUITSYSTEEM IS EEN UNIEKE TOEPASSING EN WORDT ALS ZEER PRETTIG ERVAREN.

De draadloze toegangscontrole is ontworpen als veilige vervanging van het bestaande deurbeslag en de perfecte aanvulling op het toegangscontrolesysteem. Bij dit systeem worden kaarten en tags uitgegeven aan de medewerkers van Het Spectrum om toegang te verlenen tot gecontroleerde deuren. Deze elektronische sleutels kunnen eenvoudig worden geblokkeerd en verwijderd uit het systeem als ze verloren of gestolen zijn.
Op deze manier wordt de toegang in het gebouw beveiligd, zonder dat de bewoners een opgesloten gevoel ervaren.

Dennis Bruggeman: “Via een platform is het mogelijk om iedere cliënt maximale bewegingsvrijheid te geven. Anders gezegd; een leefzone binnen een zorgorganisatie waarbij per deur of gebouwgedeelte bepaalt wordt of de cliënt deze mag betreden. Met behulp van sensoren in en rondom het gebouw zetten we de leefcirkels op.”

Bewoners krijgen een tag in hun polsbandje of de zoom van hun kleren, waarmee ze door het gebouw kunnen wandelen. Voor de een kan de leefcirkel het eigen appartement zijn, voor een ander de eigen afdeling of zelfs huiskamers aan de andere kant van het gebouw. Die vrijheid wordt per bewoner bepaald.

Verkerk is trots dat zij het vertrouwen krijgen van Het Spectrum, om te kunnen voorzien in de mogelijke vrijheden voor de bewoners.

Stichting Het Spectrum biedt persoonlijk gerichte zorg en welzijn. Dit varieert van zelfstandig en veilig wonen, thuiszorg, verpleeghuiszorg en revalidatie tot begeleiding in de laatste levensfase. Ze luisteren naar de wensen en helpen met de best passende ondersteuning.

Het artikel over het Spectrum in het AD leest u hier.

Gezondheidszorg