Veilig werkern

13 november 2023

De jaarlijkse ‘Toolweekend’-traditie van Verkerk!

Vorige week begonnen we onze voorbereidingen en op vrijdagmiddag leverden onze collega’s hun arbeidsmiddelen gemakkelijk in via onze snelle drive-through.

Een betrouwbaar inspecteursteam staat paraat voor grondige controles van de middelen, met visuele inspecties, nauwkeurige metingen en strenge beproevingen, vrijdagavond én zaterdag. Ze worden ondersteund door een #enthousiast team vanuit ons logistiek centrum en diverse business units.

Bij Verkerk gaan we voor veiligheid

Alle elektrische arbeidsmiddelen en voedingen worden geïnspecteerd, krimptangen worden zorgvuldig gekalibreerd en eventuele tekortkomingen worden direct hersteld. Maar daar stopt het niet; naast deze controles richten we ons ook op persoonlijke bescherming volgens de #NEN3140-norm. Gelaatschermen, dubbelpolige spanningsindicatoren, meetinstrumenten, vlamboogbestendige handschoenen, zekeringtrekkers, meetsnoeren en meetpennen worden grondig gecontroleerd op schade en geschiktheid (CAT II, III of IV). Gekeurde meetinstrumenten zijn voor de #veiligheid van de gebruikers. Volgens de duidelijke richtlijnen van NEN 3140 zorgen we ervoor dat meetapparatuur correct worden gebruikt, om kortsluiting en andere risico’s te voorkomen.

Deze ochtend stonden al onze zorgvuldig gecontroleerde arbeidsmiddelen klaar om op te halen door onze monteurs voor veilig gebruik op de projecten van Verkerk. De #certificaten zijn gemakkelijk digitaal beschikbaar in ons gebruiksvriendelijke #webportaal, waardoor zij weer met vertrouwen aan de slag kunnen.
Onze dank weer aan onze collega’s die zich in hebben gezet voor een veilige werkomgeving!  #Veiligheid #Verkerkteam

Veilig werkern